Η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (USAF), πρόσφατα αποκάλυψε ότι ένας πιλότος F-16 έχασε την ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στις αερομαχίες, από τα στοιχειά που δόθηκαν στη δημοσιότητα, φαίνεται ότι ο πιλότος έχασε τον έλεγχο του μαχητικού κατά την διάρκεια μιας γρήγορης στροφής στα 6000 μέτρα (18000 πόδια) εξαιτίας της υψηλής δύναμης G(gravity).
Οι πιλότοι μαχητικών είναι εξοπλισμένοι και εκπαιδευμένοι ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε καταστάσεις υψηλών G. Κάποιες από αυτές τις μεθόδους απαιτούν, να σφίγγει ο πιλότος τους κοιλιακούς μύες του και να πάρει μια βαθιά ανάσα ώστε να διατηρήσεις τις αισθήσεις του.
Ερευνητές πιστεύουν, ότι ο πιλότος κατά την διάρκεια του ελιγμού υψηλής ταχύτητας δεν εκτέλεσε την παραπάνω μέθοδο, με αποτέλεσμα να επέλθει ο θάνατος του.
Οι δυνάμεις G δεν αποτελούν μεγάλο πρόβλημα για τους άλλους τύπους αεροσκαφών, αλλά είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα για τα μαχητικά αεροσκάφη.
Κατά τις τελευταίες δεκαετίες , με την βοήθεια ισχυρότερων κινητήρων και υπολογιστών ελέγχου πτήσης, τα μαχητικά έχουν την δυνατότητα όχι μόνο να εκτελούν ποιο απότομους ελιγμούς προς κάθε κατεύθυνση, αλλά και ταχύτερα. Εξαιτίας αυτών των εξελίξεων, πλέον στο σχεδιασμό των νέων μαχητικών συμμετέχουν και ιατροί, έτσι το σύστημα ελέγχου πτήσης έχει σχεδιαστεί, ώστε το μαχητικό να μην εκτελεί ελιγμούς που δεν μπορεί να χειριστεί ο πιλότος.
Για περισσότερο από ένα αιώνα, τα μαχητικά σχεδιάζονται με αποστολή να μπορούν να εκτελούν ελιγμούς, συνήθως απότομες στροφές κατά την διάρκεια πτήσης σε μεγάλες ταχύτητες, αυτό δημιουργεί την λεγόμενη βαρυτική δύναμη (G-force) η οποία προκαλεί την απώλεια των αισθήσεων (Black out).
Εάν ένας πιλότος χρησιμοποιεί τον κατάλληλο εξοπλισμό, τις ειδικές φόρμες-αντιg που χρησιμοποιούν υγρό ή αεροθαλάμους ώστε να εμποδίσουν το αίμα να «φύγει» από τον εγκέφαλο, τότε ένα «G» εννέα φορές μεγαλύτερο από την βαρύτητα μπορεί να είναι υποφερτό. Αλλά ακόμα και με την «G» στολή, οι πιλότοι πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνική του σφίξιμου της κοιλιακής χώρας και την βαθιά εισπνοή ώστε να αποφύγουν το black out.
Την τελευταία δεκαετία με την βοήθεια των εξελιγμένων υπολογιστών έλεγχου πτήσης, εμποδίζεται η εκτέλεση ελιγμών πάνω από 9 «G». Αλλά τα μαχητικά πλέον γίνονται όλο και ταχύτερα και περισσότερο ευκίνητα, και μπορούν να πετάξουν σε περισσότερες κατευθύνσεις ενώ δέχονται πολλά «G». Οι πιλότοι εάν κατά την διάρκεια ορισμένων ελιγμών δεν τοποθετήσουν το κεφάλι τους στη σωστή θέση, θα έχουν πρόβλημα με αυχενικούς τραυματισμούς .
Για δεκαετίες, οι πιλότοι ξοδεύουν αρκετές ώρες στα γυμναστήρια, με σκοπό να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν φορώντας ακόμα και τις ειδικές στολές, τα «G» που δέχονται κατά τους ελιγμούς.
Αλλιώς, οι πιλότοι με καταπονημένους μυς μπορεί να ζαλιστούν, ή ακόμα και να λιποθυμήσουν κατά την διάρκεια πτήσης, όπως και κατά την προσγείωση.
Κλείνοντας το κείμενο μου, για να ευθυμήσουμε, επιτρέψτε μου να γράψω, ότι όλες αυτές οι ώρες στα γυμναστήρια, είναι που κάνουν τους πιλότους να τραβάνε τις γυναίκες σαν «μαγνήτης.»
Οι πιλότοι μαχητικών είναι εξοπλισμένοι και εκπαιδευμένοι ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν σε καταστάσεις υψηλών G. Κάποιες από αυτές τις μεθόδους απαιτούν, να σφίγγει ο πιλότος τους κοιλιακούς μύες του και να πάρει μια βαθιά ανάσα ώστε να διατηρήσεις τις αισθήσεις του.
Ερευνητές πιστεύουν, ότι ο πιλότος κατά την διάρκεια του ελιγμού υψηλής ταχύτητας δεν εκτέλεσε την παραπάνω μέθοδο, με αποτέλεσμα να επέλθει ο θάνατος του.
Οι δυνάμεις G δεν αποτελούν μεγάλο πρόβλημα για τους άλλους τύπους αεροσκαφών, αλλά είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα για τα μαχητικά αεροσκάφη.
Κατά τις τελευταίες δεκαετίες , με την βοήθεια ισχυρότερων κινητήρων και υπολογιστών ελέγχου πτήσης, τα μαχητικά έχουν την δυνατότητα όχι μόνο να εκτελούν ποιο απότομους ελιγμούς προς κάθε κατεύθυνση, αλλά και ταχύτερα. Εξαιτίας αυτών των εξελίξεων, πλέον στο σχεδιασμό των νέων μαχητικών συμμετέχουν και ιατροί, έτσι το σύστημα ελέγχου πτήσης έχει σχεδιαστεί, ώστε το μαχητικό να μην εκτελεί ελιγμούς που δεν μπορεί να χειριστεί ο πιλότος.
Για περισσότερο από ένα αιώνα, τα μαχητικά σχεδιάζονται με αποστολή να μπορούν να εκτελούν ελιγμούς, συνήθως απότομες στροφές κατά την διάρκεια πτήσης σε μεγάλες ταχύτητες, αυτό δημιουργεί την λεγόμενη βαρυτική δύναμη (G-force) η οποία προκαλεί την απώλεια των αισθήσεων (Black out).
Εάν ένας πιλότος χρησιμοποιεί τον κατάλληλο εξοπλισμό, τις ειδικές φόρμες-αντιg που χρησιμοποιούν υγρό ή αεροθαλάμους ώστε να εμποδίσουν το αίμα να «φύγει» από τον εγκέφαλο, τότε ένα «G» εννέα φορές μεγαλύτερο από την βαρύτητα μπορεί να είναι υποφερτό. Αλλά ακόμα και με την «G» στολή, οι πιλότοι πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνική του σφίξιμου της κοιλιακής χώρας και την βαθιά εισπνοή ώστε να αποφύγουν το black out.
Την τελευταία δεκαετία με την βοήθεια των εξελιγμένων υπολογιστών έλεγχου πτήσης, εμποδίζεται η εκτέλεση ελιγμών πάνω από 9 «G». Αλλά τα μαχητικά πλέον γίνονται όλο και ταχύτερα και περισσότερο ευκίνητα, και μπορούν να πετάξουν σε περισσότερες κατευθύνσεις ενώ δέχονται πολλά «G». Οι πιλότοι εάν κατά την διάρκεια ορισμένων ελιγμών δεν τοποθετήσουν το κεφάλι τους στη σωστή θέση, θα έχουν πρόβλημα με αυχενικούς τραυματισμούς .
Για δεκαετίες, οι πιλότοι ξοδεύουν αρκετές ώρες στα γυμναστήρια, με σκοπό να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν φορώντας ακόμα και τις ειδικές στολές, τα «G» που δέχονται κατά τους ελιγμούς.
Αλλιώς, οι πιλότοι με καταπονημένους μυς μπορεί να ζαλιστούν, ή ακόμα και να λιποθυμήσουν κατά την διάρκεια πτήσης, όπως και κατά την προσγείωση.
Κλείνοντας το κείμενο μου, για να ευθυμήσουμε, επιτρέψτε μου να γράψω, ότι όλες αυτές οι ώρες στα γυμναστήρια, είναι που κάνουν τους πιλότους να τραβάνε τις γυναίκες σαν «μαγνήτης.»