|
Ασύμφορη χαρακτηρίζεται η απόφαση Μπεγλίτη για μετεγκατάσταση της 383 Μοίρας Canadair ΦΩΤΙΕΣ έχει ανάψει στην Πολεμική Αεροπορία η απόφαση του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Μπεγλίτη για άμεση μετεγκατάσταση στην Ελευσίνα της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης, η οποία σήμερα εδρεύει στην 113 Πτέρυγα Μάχης στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για... τη Μοίρα που διαθέτει τα οκτώ CL-415, δηλαδή τα πιο σύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Η απόφαση ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά πριν από λίγους μήνες χωρίς να έχει προηγηθεί οποιαδήποτε επιτελική μελέτη, με το επιχείρημα της μείωσης του κόστους λειτουργίας και συντήρησης. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζουν στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, το κόστος της μετεγκατάστασης και λειτουργίας της 383 Μοίρας στην Ελευσίνα όχι μόνο δεν θα μειώσει το κόστος αλλά, αντίθετα, θα προκαλέσει σκανδαλώδη ζημία πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που παρουσιάζουν, θα απαιτηθούν άμεσα περίπου 750.000 ευρώ για τα έξοδα μετάθεσης περίπου 500 στελεχών και μεταφορά των υλικών. Επιπροσθέτως, θα χρειαστούν δύο εκατ. ευρώ για τη δημιουργία στοιχειωδών υποδομών στην Ελευσίνα. Ακόμα, οι περίπου 50 ιπτάμενοι της Β. Ελλάδας οι οποίοι συμπληρώνουν την πτητική τους ικανότητα σε αεροσκάφη CL-415, θα πρέπει να μετακινούνται με μηνιαίο κόστος 150.000 ευρώ. Επίσης, από τις διεθνείς μας υποχρεώσεις επιβάλλεται η παρουσία δύο CL-415 στο αεροδρόμιο της Μίκρας το καλοκαίρι και ενός τον χειμώνα. Το κόστος μεταστάθμευσης των τριών αυτών αεροσκαφών υπολογίζεται σε 500.000 ευρώ κάθε χρόνο. Όμως το πιο σκανδαλώδες είναι, σύμφωνα με τα στελέχη της Αεροπορίας, η αδυναμία της Πτέρυγας Μάχης στην Ελευσίνα να συντηρήσει και να επισκευάσει τα αεροσκάφη με ίδια μέσα. Το υπόστεγο που διαθέτει μπορεί να υποστηρίξει τη συντήρηση μόλις έξι αεροσκαφών, από τα 13 που διαθέτει σήμερα. Έτσι, αναθέτει μεγάλο μέρος της περιοδικής συντήρησης στην ΕΑΒ και εκείνη, με τη σειρά της μέρος της συντήρησης σε ιδιωτική εταιρεία. Η ετήσια συντήρηση κάθε αεροσκάφους που δεν γίνεται στο υπόστεγο της 112 Π.Μ. στοιχίζει 400.000 ευρώ, ενώ το κόστος για τις μεγάλες περιοδικές συντηρήσεις των 72 μηνών ανέρχεται στο 1,5 εκατ. ευρώ εκάστη. Μεγάλα τα έξοδα Μάλιστα, έξι από τα οκτώ υπερσύγχρονα CL-415 θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη μεγάλης κλίμακας συντήρηση μέχρι το τέλος του 2014. Στην περίπτωση που θα εκτελεστεί το σχέδιο Μπεγλίτη, θα πρέπει να καταβληθούν ιλιγγιώδη ποσά σε ιδιωτικές εταιρείες. Κι αυτό, τη στιγμή που η 113 Π.Μ. διαθέτει υπερσύγχρονο υπόστεγο συντήρησης αξίας 14 εκατ. ευρώ, ενώ, όπως λένε αξιωματικοί, έχει αναπτύξει τεχνογνωσία ακόμα και για τις μεγάλες περιοδικές συντηρήσεις. |
Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012
Κοστίζουν ακριβά οι περικοπές
Κοστίζουν ακριβά οι περικοπές
2012-02-08T13:28:00+02:00
fani
εθνικη|πολιτικη|