Η συζήτηση περί αναγακαιότητας των F 16 που συμπτωματικά “φούντωσε” λίγες ημέρες πριν από την αναχώρηση Αβραμόπουλου για τις ΗΠΑ ,έχει μεγάλο ενδιαφέρον.Η θέση του Onalert ήταν ότι σ΄ αυτή την οικονομική συγκυρία το κόστος του εκσυγχρονισμού είναι απαγορευτικό.Ορθώς επισημαίνουν κάποιοι καλοπροαίρετα -και κάποιοι άλλοι με άλλα κίνητρα- ότι αν η επιχειρησιακή ωφέλεια είναι ουσιαστική ,τότε θα πρέπει το θέμα του εκσυγχροσνισμού να εξεταστεί σοβαρά.
Η άποψη ενός πιλότου F 16 είναι νομίζουμε σημαντική και την καταθέτουμε όπως μας τη μετέφερε:
“Οι διάφοροι εκσυγχρονισμοί οπλικών συστημάτων ,όπως υποδηλώνει και ο όρος, αποσκοπούν σε βελτιώσεις επιχειρησιακών ή τεχνικών δυνατοτήτων ή και τα δύο.. Βασικά κριτήρια εκτέλεσης αυτών των αναβαθμίσεων, είναι ο υπολοιπόμενος χρόνος ζωής του συστήματος και το αναμενόμενο επιχειρησιακό αποτέλεσμα προς το κόστος εκτέλεσης. ( Operational Effectiveness and Cost Effectiveness ) .
Η απόφαση εκτέλεσης στηρίζεται σε μελέτες με ρεαλιστική προσέγγιση όσον αφορά τα επιχειρησιακά-τεχνικά και οικονομικά δεδομένα τού εγχειρήματος. Πέραν των ανωτέρω, υπάρχουν περιπτώσεις συστημάτων πού η αναβάθμιση τους, επιβάλλεται από τήν αναγκαιότητα περαιτέρω ύπαρξης τους στόν χρήστη. Άν δηλαδή ένα οπλικό σύστημα κρίνεται επιχειρησιακά αναγκαίο γιά τόν χρήστη , αλλά γιά δίαφορους λόγους παύει να υποστηρίζεται στήν υφιστάμενη διαμόρφωση, η αναβάθμιση πού θα τού εξασφαλίσει περαιτέρω υποστήριξη έχει χαρακτήρα υποχρεωτικό. Καί σ’αυτές τις περιπτώσεις όμως, απαιτείται προσεκτική εξέταση καί έλεγχος τών πραγματικών δεδομένων , αφού πολλές φορές οι εμπλεκόμενοι φορείς,(εταιρείες ), δεν παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία της υποστήριξης.
Επιβάλλεται εδώ ,η διασταύρωση τών στοιχείων με κυβερνητικές πηγές, για πιο ολοκληρωμένη εικόνα . Στις περιπτώσεις αυτές μια αρνητική απόφαση θα απαξιώσει αναπόφευκτα το σύστημα, με ότι συνεπάγεται αυτό. Αρχικά θα μειώνεται η διαθεσιμότητα καί τελικά,σε χρονο πού διαφέρει για κάθε σύστημα, θα τεθεί εκτός οπλοστασίου τού χρήστη.
Άν το σύστημα αφορά αεροπορική πλατφόρμα πέραν τών ταχύτερων επιχειρησιακών επιπτώσεων,υπεισέρχεται προφανώς καί ο παράγων ασφαλείας πτήσεων. Δέν θα υπάρχει δηλαδή ροή πληροφοριών από άλλους χρήστες , αφού το δικό σου “προϊόν”, θα είναι μοναδικό παγκοσμίως. Για τα F 16 τέτοιο θέμα δεν υπάρχει επί του παρόντος,όπως συμβαίνει για άλλα οπλικά μας συστήματα”.
onalert.gr