Το Leopard-2HEL θεωρείται το πλέον εξελιγμένο τεχνολογικά άρμα μάχης σε παραγωγή σήμερα. Οι σχεδιαστές του πέτυχαν να συγκεντρώσουν στην σχεδίαση του ένα άρμα με υψηλή ευκινησία, ισχύς πυρός και θωράκιση.
Το άρμα μάχης χρησιμοποιείται στην καταπολέμηση θωρακισμένων στόχων με το πυροβόλο 120 mm, καθώς επίσης και στην καταπολέμηση επίγειων και εναέριων στόχων με τα πολυβόλα.Το άρμα μάχης μπορεί λογω του εξοπλισμού θερμικών περισκοπίων που περιλαμβάνει, να χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας, της νύχτας, σε κακές συνθήκες ορατότητας και κατά παραλλαγμένων στόχων. Η λειτουργία του άρματος είναι δυνατή ακόμα και σε περιοχές όπου υπάρχουν τοξικά, έχουν μολυνθεί ή έχει προσπέσει ακτινοβολία, χωρίς να κινδυνεύσει το πλήρωμα. Είναι δυνατή η διάβαση υδάτινου κωλύματος μέχρι βάθους 2,25 m με τον εξοπλισμό που υπάρχει στο σκάφος.
Πυροβόλο
Το πυροβόλο των 120mm L55 είναι μακρύτερο κατά 1,30m σε σχέση με το πυροβόλο L44 των LΕΟ-2A4. Η αύξηση των διαμετρημάτων από 44 σε 55 έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του βεληνεκούς προσβολής στόχου.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του νέου πυροβόλου L55 είναι η συμβατότητα του με το σύστημα ελέγχου πυρός του LEO-2A6, πράγμα το οποίο συνεπάγεται την δυνατότητα οποιασδήποτε αναβάθμισης του χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις.
Ειδικότερα όταν χρησιμοποιείται το νέο βλήμα DM 53 (κινητικής ενέργειας .), το L55 επιτυγχάνει μία αύξηση της τάξεως του 30% στην απόδοση σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα.
Το πυροβόλο λείου σωλήνα L55 είναι εξοπλισμένο με θερμοαπαγωγικό περίβλημα, φλογοκρύπτη και εκκενωτή αερίων. Είναι συμβατό με όλα τα υπάρχοντα πυρομαχικά των 120mm και με τα νέα υψηλής διατρητικής ικανότητας πυρομαχικά.
Μια ευρύτερη ικανότητα επιτυγχάνεται από το LEO-2A6 με την εισαγωγή του DM 53, ενός βλήματος κινητικής ενέργειας το οποίο έχει μια αξιοσημείωτη διατρητική ικανότητα σε σχέση με τα υπάρχοντα βλήματα κινητικής ενέργειας. Μια εκτιμώμενη δυνατότητα του DM 53 το οποίο βάλλεται από πυροβόλο L55 είναι 750mm στα 2000 μέτρα.
Πύργος
Το LEO-2A6HEL στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει πυρ/λο των 120mm, με μακρύτερη κάνη 55 διαμετρημάτων, βοηθητικό κινητήρα, βελτιωμένη προστασία από νάρκες και σύστημα κλιματισμού.
Σκοπευτικά
Σε ό,τι αφορά τα θερμικά σκοπευτικά, θα ενσωματωθούν το ανεξάρτητο πανοραμικό περισκόπιο PERI R17A2 για την θέση του αρχηγού και το σταθεροποιούμενο σε δύο άξονες σκοπευτικό EMES 15 για τον πυροβολητή τύπου OPHELIOS της STN Atlas Electronic καθώς και το σύστημα διοίκησης και ελέγχου ''ΗΝΙΟΧΟΣ''. Το EMES 15 βρίσκεται πάνω στον πύργο εντός θωρακισμένης θέσεως, ενώ το PERI R17A2 περιλαμβάνει ένα ανεξάρτητα θερμικό κανάλι και βρίσκεται στα αριστερά, πίσω από την πλευρά του αρχηγού.
Θωράκιση
Το LEO-2A6 προστατεύεται από μια τρίτης γενιάς σύνθετη θωράκιση, με πρόσθετη ενίσχυση στο εμπρόσθιο πλαίσιο μέρος του πύργου με ενισχυμένες πλάκες θωράκισης. Σε περίπτωση διάτρησης στη θωράκιση, ένα ειδικό στρώμα περιορίζει τον αριθμό των θραυσμάτων και συρρικνώνει των κώνο των θραυσμάτων. Το παραπάνω στρώμα επίσης παρέχει προστασία από το θόρυβο και απομονώνει την θερμική ακτινοβολία. Η θωράκιση παρέχει προστασία εναντίον πολλαπλής επίθεσης βλημάτων κινητικής ενέργειας και διαμορφωμένων βλημάτων.
Πυρομαχικά
Το LEO-2A6 φέρει 42 βλήματα κινητικής και χημικής ενέργειας.
Σκάφος
Το συγκρότημα της μηχανής βρίσκεται στο πίσω μέρος και σε ξεχωριστό χώρο από το διαμέρισμα μάχης. Ο κινητήρας είναι ο υδρόψυκτος 12 κύλινδρος κινητήρας MTU 873 ισχύος 1500 ίππων στις 6000 σαλ. Το σύστημα εναύσεως αποτελείται από 8 μπαταρίες 12/125 Αm
Το LEO-2A6 επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα επί του δρόμου στα 68Km/h, η οποία στην ειρήνη περιορίζεται στα 50Km/h, ενώ η μέγιστη ταχύτητα με όπισθεν είναι 31Km/h.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι 300lit/100Km στο δρόμο και 500lit/100Km εκτός δρόμου. Οι τέσσερις δεξαμενές καυσίμου έχουν χωρητικότητα 1165lit δίνοντας αυτονομία στο άρμα της τάξεως των 450Km.Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ηλεκτρουδραυλικό και διαθέτει 4 ταχύτητες εμπροσθοπορείας και δύο οπισθοπορείας. Το συγκρότημα κινητήρα κιβωτίου μπορεί να αφαιρεθεί μέσα σε 15 λεπτά.
Το σύστημα πυρόσβεσης αποτελείται από 4 πυροσβεστήρες 9Kg (Halon) οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι στα δεξιά πίσω από το διαμέρισμα του οδηγού.
Το LEO-2A6 διαθέτει ένα αυτόνομο σύστημα ΧΒΡΠ . το οποίο δημιουργεί πίεση πάνω από 4 mbar στο εσωτερικό του διαμερίσματος μάχης.
Το νέο άρμα είναι ικανό να διαβεί υδάτινο κώλυμα βάθους 1,20m (χωρίς προετοιμασία) και 2,25m με προετοιμασία 15 λεπτών περίπου. Επίσης μπορεί να διασχίσει κάθετο εμπόδιο ύψους 1,10m και διαθέτει αναρριχητική ικανότητα 60%.
Το γεφυροφόρο άρμα Leo 2 Leguan γεφυρώνει κώλυμα πλάτους 27,7m
Γενικά Χαρακτηριστικά
Προέλευση Γερμανία
Πλήρωμα 4
Μήκος 10,06 m
Μήκος (Πυροβόλο Εμπρός) 11,06 m
Πλάτος 3,81 m
Ύψος 3,10 m
Εδαφική Ανοχή (εμπρόσθια 0,54) 0,49 m
Υδάτινο Κώλυμα 2,25 m
Κάθετο Εμπόδιο 1,10 m
Αναρριχητική Ικανότητα 60%
Ισχύς Κινητήρα 1500 Hp
Χωρητικότητα Καυσίμου 1165 lit
Αυτονομία 450 Km
Μεγ. Ταχύτητα 68 Km/h
Βάρος Μάχης 63 t
Οπλισμός
Πυροβόλο 120 mm
Συζυγές Πολυβόλο 7,62 mm
Πολυβόλο Εγγύς Προστασίας 7,62 mm
Εκτοξευτές Καπνογόνων 76 mm
Συστήματα Άρματος
Σύστημα Ελέγχου Πυρός (ΣΕΠ)
Αποστασιόμετρο Laser
Θερμικό Περισκόπιο Πυρ/τη EMES 15
Ανεξάρτητο Πανοραμικό Περισκόπιο Αρχηγού με Θερμικό Περισκόπιο PERI R17A2
Σύστημα προσδιορισμού Θέσεως
Σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου