Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Αναχαιτίσεις στο Αιγαίο: Τα άγνωστα γεγονότα μετά τον Ηλιάκη

Πάλι ψέματα γράφουν τα τουρκικά ΜΜΕ για τις αερομαχίες στο Αιγαίο:

Το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων CIHAN, μεταδίδει ότι “η οικονομική κρίση στην Ελλάδα παρεμπόδισε τις αερομαχίες των μαχητικών αεροσκαφών των δύο χωρών στο Αιγαίο.

Στρατιωτικές πηγές τονίζουν ότι εντός του τρέχοντος έτους δεν έγιναν καθόλου αερομαχίες.

Τα αεριωθούμενα των δύο χωρών προέβαιναν σε αερομαχίες συχνά στους αιθέρες του Αιγαίου πριν το 2010, όμως παράλληλα με την οικονομική κρίση που ξέσπασε στην Ελλάδα και η ανάπτυξη των σχέσεων των δύο χωρών, παρεμπόδισαν τις αερομαχίες τα τελευταία δύο χρόνια”.



Η πραγματικότητα είναι ότι οι μεν Τούρκοι δεν έδειχναν ιδιαίτερη διάθεση μέχρι πριν από 40 ήμέρες, περίπου να εμπλακούν σε αερομαχίες και οι Έλληνες πιλότοι έχουν λάβει σαφείς διαταγές από την κυβέρνηση, ουσιαστικά απλά να αναγνωρίζουν τα τουρκικά μαχητικά και όχι να τα αναχαιτίζουν, τουλάχιστον μέχρι τον 25ος Μεσημβρινό.

Έτσι και γίνεται εδώ και δύο χρόνια.

Είναι τυχαίο ότι όλες οι αερομαχίες σχεδόν “κόπηκαν μαχαίρι” μετά την επίσκεψη του Γ.Παπανδρέου στην Κωνσταντινούπολη τον Οκτώβριο του 2009, τότε που κουβάλαγε τα κλαδιά ελιάς και επσικέφθηκε τον τάφο του Τζεμ;

Όταν επέστρεψε δόθηκε η σχετική εντολή, είναι γεγονός ότι και οι Τούρκοι απέφευγαν τις “ταρζανιές”, οι Έλληνες δεν τους πλησίαζαν  για αναχαίτιση στις αποστάσεις που πλησίαζαν παλαιότερα και κατ’αυτό τον τρόπο, ααπλά και χωρίς κανένα καυγά … μοιράστηκε το Αιγαίο!

Για να είμαστε ακριβείς από την εποχή της τραγωδίας του Κώστα Ηλιάκη, το 2006, άλλαξαν πολλά πράγματα στις αναχαιτίσεις στο Αιγαίο με εντολή της τότε υπουργού Εξωτερικών Ν.Μπακογιάννη.

Και τώρα που ο μέχρι πριν μία εβδομάδα Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ιωάννης Γιάγκος είναι πλέον “τέως Αρχηγός” μπορούμε να αποκαλύψουμε ότι κάποτε, μετά τον φόνο του Ηλιάκη, ως αρχηγός ΓΕΑ, σε επιχείρηση έρευνας-διάσωσης που η Τουρκία αμφισβήτησε την ελληνική αρμοδιότητα στην περιοχή και επιχείρησε να στείλει δικά της μέσα, εξέδωσε ΝΟΤΑΜ και απέστειλε μαχητικά για να αποκλείσουν την περιοχή, όπως και έγινε: Αποτέλεσμα:

Εισέπραξε μια γερή “κατσάδα” από το υπουργείο Εξωτερικών.

Λίγους μήνες αργότερα, έπεσε ελληνικό F-16 και σκοτώθηκε ο πιλότος του κοντά στην Σκύρο. Δεν ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία αποκλεισμού της περιοχής με ΝΟΤΑΜ και μαχητικά λόγω της πρότερης αντίδρασης του υπουργείου Εξωτερικών.

Το αποτέλεσμα ήταν το πτώμα του Έλληνα πιλότου, λίγα μίλια μακριά από τις ελληνικές ακτές, να περισυλλεγεί από τουρκική φρεγάτα η οποία έσπευσε πάση δυνάμει στην περιοχή και να δείχνουν μετά οι Τούρκοι στο youtube το πως περισυνέλλεξαν την σωρό και το πτώμα του άτυχου πιλότου μέσα σε ελληνικά νερά…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Twitter Bird Gadget